Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




27 December 2012

Pasal Rumah



Semalam waktu aku balik makan tengahari,aku singgah jap rumah sewa aku tu.Ingat hubby aku ada sekali,sebab aku nampak pekerja hubby tengah sibuk mengecat dinding luar rumah.Bila aku tanya budak dua orang tu (salah sorang pekerja hubby adalah anak sedara aku yang baru lepas spm) mana hubby aku,dieorang kata hubby aku gi melawat orang meninggal (bapa kepada kawan hubby)

Aku pun mula buat spotcheck rumah (dengan gaya tangan kebelakang ala2 supervisor haha)
lantai masih basah2 lagi,baru cuci rumah gamaknya.Oh ye,ni pertama kalinya aku datang tengok2 rumah,sebelum ni tak tau lagi keadaan rumah tu cmne)

Ada tiga buah bilik,bilik utama besar jugak..Lantai kat ruang tamu bermozek dan juga lantai dapur pun bermozek,tapi tu la ruang dapur agak kecik sikit,muat2 untuk peti ais,kabinet dapur,rak pinggan dan juga ruang letak dapur gas.

Bilik kedua pulak,aku akan letak sebagai bilik Kiesha,maksud aku barang2 mainan atau almari baju dia,tapi Kiesha tetap tido sekali ngan aku,takkan nak tido asing2 kot...Bilik ketiga lak aku nak buat bilik solat,jadi khusyuk sikit la bila solat nanti,sebab bilik tu ke belakang,lagipun rumah kami terletak di tepi jalan.

Bilik air lak  bergabung meletup sekali dengan jamban..huhu..(aku paling tak suke bilik air camni tau,silap2 tengah memerut a.k.a berak boleh gosok gigi sekali..muahaha..eiii) tapi nak buat camne,dah nama pun rumah sewa kan,harus lah terima apa jua keadaanye..

Ada ruang sikit antara bilik utama dengan bilik kedua,aku letak meja makan.Senang sikit,bila bangun tido nanti capai makanan kat atas meja jer..hehe.

Setakat ni tinggal set sofa je belum ada lagi,buat sementara ni duduk lantai la dulu,baru nak mulakan hidup kan...tapi hubby aku ada bagitau nak beli set sofa atau kerusi kayu...tang tu aku tak dapat jawap lagi...nak dua2 sekali boleh tak?? haha tamak sungguh.

Rumah sewa kami begitu strategik sekali kawasanya (bagi aku dan hubby la) sebab berada di tepi jalan utama,takde la ceruk sangat atau tempat jin bertendang...kikiki.Dekat dengan  kedai runcit,warung,kedai makan (seafood),dekat dengan bengkel hubby,dekat dengan mak dan MIL,dekat dengan babysitter Kiesha...(berapa banyak dekat daaa)

Semalam masa aku dtg lap2 barang2 pun berapa kali siren ambulans lalu lalang,dah macam duduk kat kuaters hospital la pulak kekdahnye..hehe.

*Sorry takde gambar,nak snap segan lak ade ramai kawan hubby time tu..nanti next entry aku uplode gmbar di setiap sudut k.*

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...