Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




11 December 2012

Cerita Semalam



Semalam aku ambik Kiesha kat umah babysitter lambat sikit,en suami sms suruh hantar kereta gi carwash,sebab kereta aku tu dah 2minggu tak bercuci,dah macam kereta gi kebun pun ade..ekeke.So,aku sms la akak babysitter tu,Kak Ina nama beliau...hehe

Nasib sampai je carwash tu,takde orang lain selain aku untuk cuci kereta.Jadi tak lama sangat la tunggu kereta aku dicuci,yang tukang cuci ade 2 orang jer,lagi sorang tu okey la buat keje,yang lagi sorang tu asyik bergayut kat hp,memula aku tak perasan sangat la yang budak tu bergayut kat hp,lelama aku tengok kawan die sorang je yang buat keje..hampeh tul!

Dalam kul 5.30ptg baru kereta aku siap dicuci,lepas tu zass aku terus ambik Kiesha.Kiesha kalau aku datang ambik dia,dah macam setahun tak nampak aku gayanya.terjerit2 bila nampak aku..rindu kot dengan mak dia..hehe.Kak Ina bagitau aku,ubat batuk Kiesha dah abes,tapi batuknye tetap sama takde perubahan langsung,dia punya batuk macam banyak kahak sangat.

Terus aku call en suami,suruh dia balik cepat dan g klinik petang tu gak,en suami suruh kiteorang siap2 sebab kejap lagi dia balik.Aku pun terus balik rumah dan bersiap2,Kiesha aku cuma tukarkan baju jela,sebab pukul 4.30ptg Kak Ina dah siap mandikan die.

Kiteorang gerak dalam pukul 6lebih,kali ni Klinik Nur jadi pilihan kami,sebab ubat batuk yang dari Klinik Putra tu,tak berapa nak jalan.Dulu Kiesha batuk2 cuma minum ubat batuk dari KLinik Nur tu,terus je baik,serasi kottt...Sampai je klinik pukul 7mlm,aku gi kat kaunter,staff kat situ cakap 

"Doktor rehat sampai pukul 8 ye"

Jadi sementara tunggu pukul 8 tu,en suami cari surau berhampiran,aku tengah 'cuti'..so tunggu dalam kereta jelah dengan Kiesha..Lepas en suami siap solat magrib,aku ajak en suami makan,sebab perut aku pedih giler sebab lapar...hehehe...kedai makanan pilihan kiteorang ialah di Bubur Ayam,Kiesha leh tumpang sekaki sekali kan...aku makan bubur hayam + milo ais,en suami makan mee wantan + teh tarik,lame giler tunggu mee wantan tu siap,aku makan bubur dah abes,baru mee wantan tu sampai,adekah aku yang makan dengan lahapnye,atau mee wantan tu memang lambat sampai...hehe.Sementara tunggu en suami makan,aku layan2 Kiesha,sambil tu abis jugak la otak2 4btg..hehe.Lepas melantak,kiteorang terus gi semula ke Klinik Nur tu.

Sampai je,ramai giler orang,nasib aku dah daftar dulu,jadi tak payah tunggu lelama.Doktor perempuan India yang merawat Kiesha.Doktor cakap ade kahak sikit bila dia check dada Kiesha,die cuma bagi ubat cairkan kahak yang warna putih tu jek.Lepas tu en suami bayar bil,cuma kena caj rm11 untuk seketul ubat..hehe.Lepas tu kiteorang terus balik umah,sebab Kiesha dah mula tak boleh kawal,tak reti dok diam bila dah dalam kereta,penat aku jadinya...huhu

~Sekian untuk cerita semalam~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...