Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




10 December 2012

Hello Kitty Town @ Puteri Harbour JB


Sebenarnya plan nak ke Hello Kitty Town tu dari minggu lepas (2/12/2012),memandangkan tarikh tu  anak buah aku tunang tu,so terpaksa la kami cancelkan,melampau no kalau kiteorang teruskan gak plan kiteorang tu..kang ade yang 'makan kaki' jap lagi..ekekeke

So Sabtu  tu aku keje lagi tapi balik halfday la,kul 1 tengahari dah balik dah.Hari sabtu tu,mak aku yang jaga Kiesha,sebab babysiter Kiesha gi bercuti,maklum la cuti sekolah kan,dieorang bawak anak2 dieorang bercuti.

Aku dah cakap ngan suami aku,kalau nak pegi elok g petang ke kan,kang sampai confirm dah malam,pastu bole la check in memana hotel,kalau nak pegi Ahad pagi memang kelam kabut la jawab nye.Petang lepas Asar tu,aku call dia,tanya la kot2 x jadi pegi ke kan,barang2 pun belum siap packing lagi,skang ni kalau g bercuti bukan berdua-duaan dah,skang dah bertiga-tigaan,walaupun baru bertiga,tapi semputtt gak la nak siap kan barang si kecik tu..hehe..mana dengan bakul susu ngan termos bagai,beg baju bajan lagi...lagi2 baby camni,haruslah kena standby baju spare banyak2,kot2 termuntah ke kan..ops! lari tajuk lak..huhu

Kiteorang gerak pukul 8 malam,nasib sepanjang perjalanan tu Kiesha tido jek,aku dah bawak tilam kecik untuk die..Lebih kurang pukul 10 kami sampai kat Johor Outlet Premium,suami aku dah janji nak bawak aku shopping kat situ,tup2 kami sampai je,banyak kedai yang dah tutup,so kami cume dapat gi makan jelah..huhu sedeyy!!!





Kiesha tengah tido dalam kete,terus je aku angkut die
letak dalam stroller,punye la aku angkut selow2,tetibe je bangun..
Tengok gambar yang hujung sekali,sekarang die kalau nak tido,
make sure tarik selimut dan tutup muka,kadang aku takut gak kot2 xdapat
nafas ke kan..


Posing dulu,time ni tengah beratur
nak bayar parking..giler ramai orangg


Sampai JB,pukul 1 lebih,siap pusing2 Danga Bay lagi...jem gile hoiii...
Lepas dah pusing2 Danga Bay sampai mabuk,mula nak carik tempat tido,masa kat opis aku dah servey hotel yang bakal kami akan menginap,tapi aku tak terus book,takut tak jadi pergi hari Sabtu ke kan.Masa ni Kiesha tak tido2 sibuk nak memain2,jam dh pukul 1 nak oiii...kalau kat umah,dah mimpi indah gaknye..hehe
So,aku suruh suami aku pegi terus hotel yang aku search kat Internet tu,nama hotel tu 
Tune Hotel.Com aku search kat Google,hotel tu dekat kalau kite nak ke Legoland atau area Nusajaya.Bila jek aku masuk kat kaunter,staff kat situ cakap 

"Sorry bilik dah penuh"

Uwaaa...sedihnyee...pagi2 buta tu kiteorang dok melilau cari hotel,semua dah penuh..nasib Kiesha dah tido,senang sikit mata aku ni melilau nak tengok kat mana ade hotel..kire 5/6 bijik jugak la aku kuar masuk kuar masuk hotel..ade yang hotel aku baru bukak pintu,kat kaunter dah tulis

"FULL!"

Ceh kurang asam betul,nak je aku berdrama swasta kat situ,mintak belas simpati kat staff hotel tu,sambil dukung Kiesha yang tengah tido sambil cakap

"Tolong la carikan saya 1 bilik!!,sian saya bawak anak pepagi bute ni" 

Suami aku dah mula stress,dok salahkan aku je..tension aku dia kata

"Tu la awak,asal tak booking je tadi"

Aku jawap balik

"Kang kalau saya booking,awak xjadi pegi malam ni pulak"

Suami aku ni kalau dah datang stress dia,mula la drive macam orang meroyan,aku yang dok belakang,asik mengucap jela..ekekeke..





Nie la Tune Hotel yang aku dah servey tu,gambar Google punya.



Akhirnya,tepat pukul 2pagi,tatkala orang tengah sedap bermimpi indah,kiteorang jumpa jugak tempat nak tido,nama hotel tu pun aku tak ingat,sebab dah ngantuk sangat time tu.Lepas punggah2 sume barang,cam biasa angkut Kiesha dengan berhati2,bila elok jek letak kat katil,bulat je mata diaa.Time kiteorang nak tido,Kiesha lak dok melilau tengok siling...last2 aku buat susu pastu pok2 bontot dia,terus tidooo sampai ke siang..

Lepas check out dari hotel tu,kami cari tempat nak sarapan pagi,Kiesha kat hotel tu aku dah suapkan nestum,biar die tak kelaparan sangat.Kami ngeteh kat restoren mamak dekat2 gak la ngan hotel yang kami menginap tu.Lepas isi perut kami terus ke destinasi yang nak dituju..yihaaa!!



Ni masa beratur beli tiket,nasib aku datang awal sikit
kalau tak penat kaki berdiri beratur.


Nie masa kat luar Hello Kitty Town



Harga tiket yang bole buat sakit jantung
kalau anak ramai..ekeke


Daily Activity Card






Gambar kat atas ni kat area luar,yang gmbar bawah ni
dah kat dalam Hello Kitty Town dah,.,,jom layan!











Making Jewellery,rantai ni kite leh ambik bawak balik
tapi Kiesha dah hilangkan lak..




Bilik Air






Tengok tutup muka lagikkk...

Lepas keluar dari Hello Kitty Town tu,kiteorang gi jalan2 area JB lak..dah lepas gian masuk Hello Kitty tu,aku dah malas nak g mane2 dah..memang niat nak jumpe Hello Kitty jela..haha,lagipun haritu JB hujan renyai2.


Ok bye!








No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...