Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




12 December 2012

12/12/2012


Cantik tarikh harini kan? kalau hari weekend,confirm berduyun2 orang buat majlis kawen..hehe.
Sebenarnya harini tarikh aku gi klinik amik pil.Pil apa? Memandangkan kiteorang laki bini masih lagi merancang untuk Kiesha dapat adik,haruslah kena ambil pil perancang.Tunggu Kiesha dah besar sikit kot baru aku stop dari ambik pil perancang ni.Nasib aku ni jenis rajin jugak la makan pil,kekadang tu terlupa gak,kalau aku terlupa makan pil malam,aku akan pastikan keesokan paginya aku kena makan pil.

Sebenarnya,niat aku nak ke klinik pada waktu tengahri,time aku balik rehat pukul 12 kang,dalam perjalanan nak gi kerja tu (lepas hantar Kiesha gi umah Kak Ina) baru aku teringat,aku lupa nak bawak buku temujanji gi klinik..ahhh sudah! padahal opis dah tak jauh je pun..Jadi aku patah balik ambik kat rumah,sebab kalau tengahari kang aku gi balik ambik buku temujanji tu,kang dah lebih pukul 12,sebab nurse dah pesan,kalau nak datang,jangan lebih pukul 12.30tghari.Nak dijadikan cerita,lepas aku ambik buku temujanji tu,terus aku gi klinik,aku dah siap2 sms akak 1 opis dengan aku,aku bagitau dia aku masuk lambat coz gi klinik.


Sampai jek kat klinik,ade 2,3 orang yang datang checkup anak masing2,aku je yang tak bawak anak,oleh sebab tu ade yang ingat aku datang check pregnant..hihi.Lama gak la nak tunggu turn aku,walaupun hanya ade 3 orang bebudak yang chekup.Sorang baby baru 32hari dengan 2 orang kanak2 umur setahun lebih dengan 3 tahun lebih.Masa mak baby yang baru 32hari tu checkup,aku tolong pegangkan babynya,kesian lak tengok baby terletak je kat lantai,walaupun ade tilam,dengan bebudak lain lari sana sini.Bila aku tlg pegangkan baby tu,rasa rindu lak nak ade baby lagi..huhu

Bila turn aku dipanggil,nurse suruh aku timbang.Berat aku sekarang ialah 67kg...giler berat hoiii!!!...terperanjat beruk aku,beruk pun xde terperanjat mcm ni sekali kott..sebelum2 ni timbang cuma 62/64kg jer....ni yang nekad nak kurussss..

Dalam kepala otak sekarang dah pikir nak diet jek,tak nak makan nasi dah,nak makan buah2 jer...lalu aku post status fb yang aku nak cari ubat diet yang boleh kenyang selama sebulan/setahun...kah3.

tapi!!!

Bila aku balik lunch tadi,mak masak sayur bening kacang panjang,ikan goreng,sambal ikan bilis....peh memang feveret aku tu..terus pupuskan niat nak diet n tak nak makan nasik tu..hehe


~Tamat~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...