Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




27 December 2012

Pasal Minyak Yu Yee



Aku baru dengar pasal Minyak Yu Yee ada lemak bab*,ni first time aku baru dengar setelah berbotol2 aku guna sejak kelahiran Kiesha,sebelum kelahiran Kiesha pun aku ade guna gak.huhu

Walaupun ada yang kata isu pasal minyak Yu Yee ni dah lama,tapi belum pasti kesahihanya hingga harini.


Print screen ni aku jumpa kat wall facebook aku.




Ini la beliau Minyak Yu Yee Cap Limau,bau dia sedap woo..aku sukaaa



Statement kat bawah ni pulak aku share dari fanpage Dr.Zubaidi Hj Ahmad
(aku share jugak kat wall fb aku)


"Bila agaknya pihak yang diberikan kuasa untuk menyiasat dakwaan bahawa Yu Yee Cap Limau mengandungi minyak babi? Saya tidak puas hati hanya mendengar dakwaan di facebook saja.Harus segera menjernihkan kekeliruan ini.

Keraguan ini mula timbul apabila Minyak Cap Yu Yee ini tidak memohon sijil Halal daripada pihak JAKIM.Terdapat dua kategori minyak Yu Yee iaitu Cap Kapal Layar dan Cap Limau,namun kedua-duanya tidak mempunyai tanda Halal pada botol tersebut.

Bagi pengusaha Melayu Islam,kena buatlah minyak angin yang lembut setanding dengan minyak ini kerana ibubapa kita yang menggunakannya."


Tengah rancak aku balas komen pasal isu ni kat fb aku,tetiba kawan aku Cik Puan Anis
post lak gambar ni,dia siap mention lagi 

"Psst,kalau was2 tak yah gune..hihi"


Aku lak setelah baca post yang beliau,dah tak was2 lagi..memula tu memang la 50-50 je antara nak percaya atau tak,siap beli minyak telon yang tak sedap sungguh baunya,bila sapu kat tangan,tak rasa berhangin pun,tu yang tak puas hati tu..hik3 


Ni yang aku guna,bau dia tak sedap langsung,pastu bila buka penutup,lubang besar sangat,tak macam minyak yu yee...tapi Kiesha suka minyak ni,sebab ade gambar baby,dok cium2 gambar budak baby tu..tak kan dah mintak adik nak oit..huhu

Walaupun bau minyak telon tak sedap,tapi bila aku sapu kat perut Kiesha,waktu malam tengah tido,dia asik kentut jee...kadang waktu dia tak tido pun kentut gak.

Lepas abis jer guna minyak telon ni,aku nak gune balik minyak yu yee..hehe..gunakan tanpa was2...cewahh!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...