Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




30 October 2012

Kiesha Selsema & Batuk


Ahad haritu,aku dan en suami bawak si Kiesha ke klinik Nur,terpaksa pegi Klinik Nur,sebab biasanya kalau Kiesha demam,aku akan bawak dia ke Klinik Putra/Poliklinik Falah Medica,sebab ubat kat situ serasi dengan dia,memandangkan haritu hari Ahad,makanya terpaksa jugak la bawak Kiesha ke Klinik Nur..
Bila sampai jek kat sana,klinik dah penuh dengan orang sakit,especially kanak2 dan bayi2 sebaya Kiesha,sekarang kan musim panas,sebab tu bebudak ni ramai yang demam.



Time nie die tengah tengok satu2 orang
kat dalam klinik tu..hehe



Haip! buat muke lak bila diambik gambar


Nampak kan,beliau sedang tak sihat T____T


Bila tengok keadaan dalam klinik tu ramai giler,tak sangka pulak time jumpe doktor cepat...ade la dalam 20minit masa menunggu.Bila aku dah masuk bilik doktor,doktor cakap

Eeeiii..cantik nye mata anak awak..hitam jek bola mata diaa,cantik mata cam mata kucingg

Aku lak cume sengih2 jela,dalam hati aku berkata2 LIKE MOTHER LIKE DAUGHTER
hahaha!!

Bila doktor tanya berapa lama si kecik tu mula selsema dan batuk,aku jawap la dah 2 hari camtu,kemudian pembantu klinik tu mula memeriksa suhu badan Kiesha melalui telinga dia.Dan kemudian,doktor mula perikse mulut Kiesha pulak,si Kiesha lak bila doktor mula periksa dia,mula la die buat memek muka (nak nanges) nasib tak sempat nak nangis doktor dah stop periksa dia..hehe

Anak awak takde demam,so saya cuma bagi ubat selsema,ubat batuk dan antibiotik

Kemudian,aku pun keluar dari bilik doktor,untuk tunggu giliran ambik ubat pulak....
caj untuk 3 ubat tu cuma rm25 sahaja..hehe

Dalam kereta jugak,aku dok bagi  makan ubat,yela aku risau tengok hingus die meleleh 24jam,dah tak comel pulak aku tengok ekekeke....dalam perjalanan nak balik rumah (hujan lebat) Kiesha dah landing tido kat riba aku...




Nie pulak gambar masa hari Sabtu (sehari sebelum pegi klinik) masa ni dah 2 malam dia asik menangis jek,dengan aku2 sekali menangis (dalam ati jer) sebab tak tido..ekeke..mak aku cadangkan suruh bawak berubat kampung,kot2 ade tak kene kat ini budak..yelah tak pernah2 die wat hal camni tau...aku pun pegi dengan akak yang jaga  Kiesha,jumpa pakcik yang boleh ubatkan cara kampung tu kat Parit Mohamad,dah 2 kali aku kesana (kadang2 kena juga berubat kampung ni kan) 'atok' tu cume baca2 kan ayat suci Al-Quran dan sebotol air untuk diminum..

~Tamat~


p/s :rupenye Kiesha merengek/menangis sebab badan die tak sedap sebab nak selsema..haha..xpela janji aku ikhtiar kan..huhu


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...