Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




22 October 2012

Cerita Semalam



Semalam petang lepas balik kerje dan lepas ambik si kecik,aku saja jela lalu jalan luar (biasa aku memang suka ikut jalan Parit Raja Ahmad) sebab malas nak tunggu lampu merah kat traffik light..

Nak dijadikan cerita,waktu aku lalu depan klinik kesihatan Parit Sulong,aku nampak sebuah kereta kancil nak keluar dari klinik tu dan terus menghala ke Air Hitam,Muar.Masa kereta tu meluru keluar,aku nampak belakang kereta kancil tu ade seorang makcik  tengah mengejar kete kancil tersebut,(makcik tu memula duduk kat bustop depan klinik tu,bila die nampk kereta kancil tu keluar die terus kejar,masa ni aku pikir,mesti orang yang naik kete kancil tu cari makcik tu,tapi bila dia cari makcik tu kat dalam kawasan klinik tak jumpa,die terus keluar,dan makcik tu terus kejar kereta kancil tu) so,dalam ati aku cakap "siannye makcik tu"

Dan bila aku sampai rumah,mak aku suruh aku pegi kedai Ah Hun (sebelah Green Point) mak suruh ambik dapo gas yang tersumbat,anak buah aku dah hantar tengahri tadi,jadi aku tinggal ambik jela...si kecik aku tinggal,mak jaga kejap..aku ni kalau dah balik keje,malas nk kemana2,kalau boleh nak golek2 main dengan si kecik tu,memang sejak aku dah ade anak ni,aku jarang merayap lepas balik keje,macam ade magnet yang menarik aku suruh balik rumah terus..hehehe

Aku pegi kedai,lalu jalan luar lagi...sampai je aku kat traffik light,aku nampak makcik yang aku nampak tadi dah sampai traffik light...makkk aiiii...siannye makcik tu,jauh jugak la die berjalan...terus aku bagi signal ke kiri,untuk tumpangkan makcik tu...dan aku tanya makcik tu

aku : Makcik nak kemana?

Makcik : Makcik nak g kedai Ah Hun,makcik tak tau pulak kedai Ah Hun dah pindah makcik nak beli mesin basuh,mesin basuh makcik dah rosak(dengan slang jawenye yang agak pekat)

aku : nak ke kedai Ah Hun? sama la saya makcik,saya pun nak kesana jugak...masuk lah makcik...saya tumpangkan...

(aku suruh makcik tu duduk belakang,sebab kerusi depan ade kerusi si kecik tu,duduk belakang pun dah macam sardin,sebab beg keje aku dan beg baju si kecik tak sempat nak turun kan tadi,walker si kecik pun lupe nak turun kan..hehe)

masa dalam kereta aku soal selidik la makcik ni

Aku: Makcik duduk mana?

Makcik : Duduk Pt Lapis Laman,sebelah dengan orang jual kerepek tu,tadi makcik tumpang orang jugak,orang tu beli kerepek tadi..tu yang makcik tumpang org tu...makcik tak tau bawak moto nakkk

aku: owhhh..yang kereta kancil td ke?

Makcik : A'ah,tapi orang tu tinggalkan makcik pulak

Aku: owh,abes nanti balik makcik naik ape? 

Makcik :Ye jalan kaki la..

Aku:takpela makcik,nanti saya tolong antokan...kebetulan saya pun nak g kedai Ah Hun,nak ambik dapo gas mak punya..

Makcik : Kalau macam tu terima kasih la nakkk,makcik tak tau bawak moto,anak pun duduk jauh2..

Sayu jek aku dengo makcik ni cakap :(

Bila sampai jek kat kedai Ah Hun (kedai peralatan elektrik)aku pun terus settelkan bayaran dapo gas mak aku tu,dan makcik tu pun tanya pasal mesin basuh dia...bila dah settel semuanya,aku pelawa lagi makcik tu,aku nak anto makcik tu balik...tapi bila keluar je dri kedai tu..makcik tu ternampak orang kampung dia,dan tak jadi nak tumpang aku balik..


Sekiannn~

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...