Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




26 June 2012

Rumah Sewa



Assalamualaikum semuaaaa =)


Sebenarnya masa awal mengandungkan princess lagi,aku dan suami bercadang nak cari rumah sewa.Almaklumlah sejak mendirikan rumah tangga,kami cuma menumpang teduh di rumah kedua orang tua kami sahaja,lepas kawen dulu,bergilir-gilir,seminggu ke rumah mentua dan seminggu di rumah mak.(tapi kadang-kadang rumah mak sendiri yang terlebih sudah..hehe).Start awal mengandung juga suamiku dah mula beli barang-barang keperluan rumah,seperti mesin basuh,peti ais,tv,almari tv,almari perhiasan,meja makan,almari lauk dan kipas angin.Kira dah separuh complete kan,cuma set sofa je yang belun beli..(dah dapat rumah nanti baru beli sofa) barang-barang tersebut,aku tumpang kat rumah mak aku.

Lepas melahirkan princess,suamiku dah mula mencari-cari rumah untuk disewa yang berhampiran.Yelah cari yang dekat lebih senang,senang nak hantar princess ke babysitter,dekat dengan rumah mak dan rumah mentua,dekat dengan kawasan pekan dan dekat dengan tempat kerja.Tapi sampai sekarang,masih belum dapat lagi rumah kosong yang nak disewa.Ada yang kosong,tapi bila aku pergi menanyakan kat tuan rumah,asyik dah ade yang masuk,kira aku nie lambat sikit je dengan penyewa yang lain..huhu

Baru-baru nie,aku dapat info ada rumah untuk disewa,rumah 3 pintu..rumah yang nak disewakan tu rumah tengah,suamiku ade pergi tengok-tengok keadaan rumah tu,suamiku kata,keadaan rumah tak berapa selesa,lagipun rumah tengah kan,agak sempit sedikit,angin tak masuk katanya.Lagipun rumah sewa tu agak jauh sedikit dari pekan,jauh sikit dengan rumah mak..hehe (anak montot katakan,semuanya nak dekat dengan mak).

Semalam,kawan rapatku beritahu,dikawasan rumahnya ade rumah 2 pintu untuk disewa (tapi belum pindah,sebab nak tunggu awal/hujung tahun,sebahagian barang-barang dah diangkat ke rumah baru katanya)dengan cepat aku terus tengok-tengok keadaan rumah tersebut (dari jauh ajela) memang tenang kawasan rumah tu,laman-laman pun bersih je,sedap mata memandang..(ni yang tak sabar nak pindah..huhu)
Tapi aku tak perlu risau,sebab kawan aku dah awal-awal booking untuk aku rumah tu..hehe..thanks to Mama Aiman a.k.a Aina Arin sebab tolong carikan,dah dekat sangat dengan rumah kau,nanti boleh la kite lepak sama-sama,gosip sama-sama..huhu.

Sebenarnya suamiku kata,kalau boleh raya nanti nak duduk rumah sendiri,nak buat macam mana,rezeki nak duduk rumah sendiri raya nanti tak ade lagi,terpaksa la tunggu lepas raya..lagipun tunggu princess besar sikit baru la senang sikit :) kalau pindah awal tahun,princess dah setahun :)


p/s :bukan tak suka duduk dengan mak/mentua,dah berkeluarga nih teringin hidup privacy,susah senang sendiri... )

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...