Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




14 June 2012

Kenapa NUR KIESHA ZAHRA ?


"Istimewanya nama ZAHRA,sana sini kawan kawan bagi anak nama tu"


Kata kata kat atas tu aku copy paste dari status Mama Ammar di facebook beliau...hehe..jangan mareee ye Sofya =)

Kenapa aku bagi nama Kiesha ada Zahra dibelakang nye? adakah aku ikut trend semasa bagi nama anak  macam tu ? terikut-ikut dengan nama anak orang lain ? oh takk sebenarnya.
Sebelum my princess di lahirkan,aku ade jugak standby beberapa nama untuk diberikan kalau my baby dah keluar nanti (banyak nama perempuan berbanding nama-nama lelaki,sebab aku pasti janji pasti ditepati..baby yang bakal lahir nanti adalah gegurl..bukan nak melawan takdir jika baby yang bakal lahir itu boboi,tetapi naluri keibuan tu kuat menyatakan baby aku perempuan... :)

Ada beberapa nama yang ade dalam pale hotak aku waktu dan ketika itu,iaitu Keisha Nur Zahra,Keisha Izz Zahra,Jasmine Zahra,Raisha Nur Delisha,Raisha Nur Zahra,Nur Dhia Qasrina (penangan drama Tentang Dhia..huhu) dan Dhia Nur Jasmine.Dasat tak nama-nama pilihan aku? nie kalau anak dah sekolah/kawen,confirm tergeliat lidah cikgu/tok kadi/bakal suami dieorang nak nyebutnye...huhuhuiiii!!
Bila baby dah lahir,6hari selepas kelahirannye,suami aku dah nak daftr nama anak,masa tu dalam pale hotak aku nak bagi nama Keisha Nur Zahra,tapi suamiku kata kenapa tak letak NUR tu kat permulaan nama? lantas aku akur dengan cadangan tu..(tak baik melawan cakap suami tau!) lalu terdaftarlah nama my princess Nur Kiesha Zahra Binti Shahrulal Amin (nama anak dan bapak sama panjang,nama mak cinonet aje)Tapi ejaan Keisha tu ada silap sikit,sepatutnye Keisha bukan Kiesha...tapi tak apelah janji janji ditepati sebutan nye same..waktu cari nama tu kat internet,jadi bila dah dalam pantang,tak menyempat nak semak balik ejaan nama Kiesha/Keisha tu kat internet..huhu.

Aku letak Zahra sebab Zahra tu maknanya bunga,so nama aku pun dah bunga kan,nak bagi nama bunga kertas,keembung macam tak patut pulak..hihihi..memula memang nak letak Nur Jasmin Zahra tapi suami aku tak berkenan pulak dengan nama tu...

NUR = CAHAYA

KIESHA = HIDUP DALAM KEADAAN BAIK

ZAHRA = BUNGA

Semoga Nur Kiesha Zahra menjadi anak / bunga yang hidupnya sentiasa dalam keadaan yang baik & bercahaya.


"Sesungguhnya kamu sekalian akan diseru namanya pada Hari Kiamat dengan nama-nama kamu dan nama-nama bapa kamu.Oleh demikan,elokkanlah nama-nama kamu"
(Riwayat Imam Abu Daud dari Abu Dardak A.s)



p/s: nasib tak bubuh nama Bunga api ke,Bunga Tayar..hehe


2 comments:

  1. pssttt...malu aku..aku tertanya2 jek....adoii

    ReplyDelete
  2. hehe,xpe..kalu ko xtnye,xde idea aku nk update blog..haha..thnks coz bg idea..hihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...