Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




24 July 2012

Pengalaman Berpuasa semenjak bergelar ibu =)



Alhamdulilah,dah masuk hari kelima kita berpuasa,alhamdulilah juga sebab aku belum ponteng puasa lagi..hehe (mungkin minggu depan kot 'tragedi berdarah" akan berlaku hehe,biasanya akhir bulan atau awal bulan.)

Memandangkan ini tahun pertama kami bergelar Mama & Ayah di bulan Ramadan,agak kelam kabut la aku sebagai seorang ibu baru..(baru ke?) haha...nasib kami duduk bersama orang tua (mak aku) dapat juga la mak tolong-tolong apa yang patut,tentang masak memasak aku tak perlu  risau,sebab kakak aku yang masak,aku kat rumah tolong mengemas ape yang patut jela,tu pun tunggu princess tido atau ade yang nak melayan si princess..lau tak takdenye aku nak mengemas..huhu..

Jadual aku sepanjang bulan Ramadan nie,lepas balik kerja pukul 5.00ptg terus ambik princess kat rumah babysitter,pung pang pung pang dah 5.30ptg,nak ke bazar Ramadan pun dah tak menyempat,nak masak lagi la tak menyempat (alasan).Bila sahur pulak,pukul 5 pagi dah bangun,tu pun sebab 4.30 princess dok nak menyusu..(tak lena dah tidur malam ku..miahaha) lepas solat subuh,aku laki bini dok membongkang kembali,amat berharga waktu tido sebenarnye bagi insan yang berkerja seperti aku..

Bila waktu berbuka pulak,dah kenyang malas pulak nk buat kerja dapur (basuh pinggan) kekadang pukul 9 dah masuk tido,princess memang masuk tido awal,tapi bile tengah malam die berjaga nak susu...adatla kan budak baby nak susu tetengah malam..ekeke..nasib la Kiesha jenis menangis sebab nak susu je,lepas hajat die,die sambung la tido..hehe..

Sekian pengalaman berpuasa semenjak ade baby =)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...