Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




10 July 2012

Pemeriksaan Pap Smear



Salam Rabu kawan-kawan =)

Isnin tempoh hari,aku dapat panggilan dari Klinik Desa di kawasan tempat aku.Aku sedikit terperanjat,yela tetibe je klinik call,mesti ade pape nih.Dalam kepala hotak dah pikir ke lain je..huhu...sedikit perbualan aku dengan misi :)

Misi : Assalamualaikum Puan Melati,saya JM Rozana ,saya nak bagitau esok puan boleh datang ke Klinik Desa tak untuk pemeriksaan Pap Smear ?


Aku : Ye Walaikumsalamm...haaaa? Pap Smear ? esok ?


Misi : Iye puan esok..puan boleh datang petang selepas  pukul 2ptg dan sebelum pukul 4.30 ptg.


Aku : Emmmm..sakit tak ek buat Pap Smear tu ?? (dah gigil satu badan)


Misi : tak puan,sakit sikit jee..


Aku : ermm yela,esok saya datang..


Misi : Ok puan,terima kasih..Assalamualaikummm


Aku : sama-sama,Wa'alaikumsalam..


Lepas panggilan tamat,fikiran aku dah tak keruan..takut yang amat sangat (lebih takut dari beranak) hehe.Yela azab bersalin dah lepas,ni azab buat Pap Smear la pulak...alallaallalaaa....Semalam aku dah pun pergi buat pemeriksaan Pap Smear tu,aku pergi pukul 2.30 ptg (keluar kejap dari opis) sesampai jek klinik,misi suruh aku kencing dan timbang berat badan,check tekanan darah dan ambil darah (untuk tengok darah hb) teringat masa cek bulanan masa ngdung dulu...rindu pulak nak mengandung...adeh..adeh..adehh..papehal tunggu princess besar dulu la 2,3 tahun ke..hihi

Lepas tu,misi pelatih bagi penerangan tentang pentingnya pemeriksaan payudara & Pap Smear nih...lepas misi pelatih tu menceceh,nama aku di panggil untuk pemeriksaan Pap Smear..anyonyooooo..takut la pulak,teringat pulak masa kat Labor Room 4 bulan lepas..huhu.Setelah aku baring,misi pelatih suruh aku longgar kan bra untuk mereka cek payudara aku.Alamak,malunyeeee...dieorang dok reraba tetes aku...stim la pulak,,haha...lepas tetes kiri,tetes kanan pulak....uiiii..ni kalau kene misi yang pengkid,mesti dieorang manyak syiokkk.....lepas dah periksa tetes aku,misi (pakai uniform biru) suruh aku bukak seluar,aku  tanya "bukak separuh boleh tak ? Misi beruniform biru tu jawap "tak boleh..kene bogel" ayarkkkkkk!!!!
Lepas dah separuh bogel,misi mintak aku supaya rileks,jangan keras kan kaki atau angkat bontot,misi cakap "kalau awak tak rileks,awak akan rasa sakit" " baiklah misi" aku menjawab lembut."Ok puan,saya akan masukkan muncung ini kat wiwit puan",sambil tunjukan mende yang sama betul dengan muncung itik..panjang lak tu muncung nye..Aku dah pejam kan mata..tengah bayangkan tengah ehemmmm..ehemmm bersama suami :'D.Sekejap je rupenye buat Pap Smear nih,tak sakit mana pun (berlagak)


Tujuan Pemeriksaan Pap Smear

Ujian Pap Smear ialah kaedah yang dilakukan untuk memeriksa sel-sel yang diambil dari serviks .Tujuan utama Pap Smear ialah untuk mencari perubahan sel abnormal (sel yang tidak normal) yang boleh timbul daripada kanser serviks atau sebelum ia merebak.


✿Wiwit aku disuluh gune torch light je..oldskool sikit..huhuhu✿

Ni la 'muncung itil' nye..ngeri kan...✿



#Saya sudah buat pemeriksaan Pap Smear,anda bila lagi ツ # 


2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...