Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




05 June 2011

Jumpa Doktor Pakar

Sebenarnye cite nie dah basi untuk aku publish..tapi...ade aku kesah??? aku tetap mau publish jugeee. :)

1 Jun 2011 haritu hari Rabu,aku telah ke Hospital Batu Pahat untuk berjumpa doktor pakar.(Klinik Azlina transfer ke Hospital Batu Pahat,untuk pemeriksaan lanjut..)

Sebenarnya aku mempunyai masalah period tak teratur & sudah masuk 2tahun berumahtangga tapi masih belum lagi dikurniakan zuriat.(T.T)Ramai juga yang kata kami laki bini merancang untuk mendapatkan zuriat,ada yang juga kata,"tak habis-habis ke kami nak honeymoon" WTF!!..kekadang penat + fade up untuk aku menjawab soklan-soklan cenggitu..ape yang mampu aku katakan..."belum ade rezeki"...

Aku ke hospital hanya seorang diri sahaja,laki aku tak ikut (aku yang tak bagi ikot) sebab laki aku tak suka tunggu lama-lama.Dari die teman aku,baik die settelkan keje yang melambak-lambak tu...(ade pekeje pun suke amik cuti)
Aku gerak dari rumah pukul 8.30pagi,sampai hospital 9.00pagi,nak parking kereta pun satu hal,setengah jam juga la aku dok terpusing-pusing kat carpark kat kawasan hospital tuh.

Setelah dapat parking kereta,satu hal lagi nak carik Pakar 5..almaklum lah aku tak biasa selok belok hospital nie...terpusing-pusing lagi aku kat dalam hospital tu..hehe..last-last aku tanya kat nurse-nurse yang lalu lalang kat situ...aku masuk je Pakar 5 tu....makkkk aiiii....ramai nye orang menunggu!!...setelah daftar & amik nombor bagai...aku tunggu untuk berjumpa doktor..bayangkan...nombor giliran aku 42...nombor giliran time tu baru 7++,sebab 2 bilik je yang ada doktor...lagi 3 bilik, nak masuk tengahari baru ada doktor..menakung beb aku tunggu...

Akhir nye dalam pukul 11 lebih,tiba pulak nombor giliran aku....yeahhh!!
masuk je bilik doktor,doktor-doktor kat situ sume muda belia belaka...doktor pelatih mungkin...banyak gile soalan diaju untuk aku...habis satu kertas kajang dia tulis.....dekat setengah jam jugak aku kat bilik doktor.Lastly,doktor suruh aku berbaring kat katil...(aku ingat nak pegang perut ke hape....rupenyeeeeee......)

Doc : Awak baring yeee,saya nak masukan 'benda' nie kat awak punya tutttttt!!
kena tahan sakit sikit yea...

Aku : Gulp!!! hah?????

Doc : sikit je,awak baring macam orang nak beranak tuuuuu...

Aku : Orang beranak?? saya belom beranak lagi doc,tak tau pulak baring mcm orang beranak macam mane *sambil buat muka palat*

Doc : ye tak ye jugak ek...hehe...tumit kaki awak ke belakang sikit yer...

Aku : owwwwww!!

Doc : Tarik nafas dalam-dalam ye (sambil memasukan benda alah ape ntah ke dlm tuttt aku)

Aku : aduh doc!...sakit!.pedih!..ngilu!!

Doc : tahan sikit....(sambil dikorek-korek tutt aku)

Aku : *sambil pegang bantal,nak tahan sakit*...time nih aku dah feeling-feeling macam nak beranak...huhu

Doc : ok dah siap...

aku : fuhhhh!!! tarik nafas lega!!!

Doc suruh aku ambik air kencing pulak kat makmal..tapi memandangkan waktu tu waktu lunch,doc suruh aku datang balik after lunch.....so,aku fikir...baik aku balik rumah je dulu...sebab banyk lagi masa...tak kuasa aku nak dok kat hospital lelama.....tapi...masa aku tengah hidupkan enjin kereta,doc yang check aku tadi,call aku...dia suruh aku amik air kencing tu cepat (sebab,orang yang kat bahagian makmal tu ada,dieorang rehat gilir-gilir)
So,tanpa buang masa..aku matikan balik enjin kereta dan masuk balik kat dalam hospital tue...setelah selesai ambik air kencing,aku masuk semula berjumpa doktor yang check aku tadi.Doc cakap lepas nie die suruh aku datang bersama suami...untuk check laki aku pulak...doc bagi aku ubat..doc pesan lagi,lepas aku datang period hari kedua..aku kena datang balik hospital untuk ambik darah..begitu juga hari kedua puluh satu period (mungkin nak tengok hormon aku kot).

Semoga dengan berkat doa & usaha aku suami isteri membuahkan hasil untuk menimang cahaya mata...Aminnnnnn....



p/s:next apoinment 19 Oktober 2011


1 comment:

  1. alhamdulillah... melati telah dalam proses usaha dgn pakar ya.. akak doakan semoga tak de pe2 masalah dan selepas nie berhasil... akak pun akak wat benda yg sama bila usia perkahwinan akak cecah 2 tahun kalau xde rezeki gak...

    akak doakan melati selepas nie terus je dpt baby.... amin

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...