Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




19 May 2011

Nama panggilan waktu sekolah...

Harini aku rajin nak update belog walaupon sedikit sibuk. :)

Aku nak share dengan korang nie..tentang dari mana aku dapat nama samaran yang sungguh lari tajuk dengan nama sebenar aku iaitu PEAH  .
Cite nye macam nie..dulu masa aku tingkatan dua..aku sangat kecoh a.k.a kepoh kat kelas (bukan setakat di tingkatan dua saje,sekarang punnn...tapi tengok keadaan & mood jugak la aku nak buah kecoh...al maklumlah dah kawennn)

Satu hari aku dah buat onar (bising)kat kelas tu mulut aku jela yang menceceh..pastu ade sorang budak laki (kelas aku gak)tegur aku...


"Ko nie mulut macam Kak Peah la...menceceh je duaplohpat jam"

dah satu kelas time tu dok pakat gelakan aku..wtf bebudak nie..kelakar sangat ke? pada aku tak pon...



Sejak dari tu..budak-budak kelas aku panggil aku PEAH  .
Bukan setakat budak kelas aku je yang panggil...budak kelas sebelah...sebelahnye....sebelahnye lagi...kelas atas..kelas bawah...ape kelas pon panggil aku name tuh!.(ade sesetengah nye la yang tak panggil name tu)

Walaupon aku tak suke nama tu,(bagi la name sedap sikit..Rozita Che Wan ke Siti Nurhaliza ke) tapi tiap kali dieorang panggil,mesti aku toleh..(dah terbiasa.)
Bah kan, sampai dah abis sekolah pon dieorang tetap panggil PEAH
sampai terlupa nama betul aku..aku pon layan kan jeee...







So..korang jangan pulak panggil aku nama tu okey... :)




-T.A.M.A.T-



1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...