Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




08 January 2013

Menu Semenjak Pindah Rumah



Diam tak diam genap seminggu dah kami berpindah,alhamdulilah kami sekeluarga bertambah bahagia sejak duduk sendiri nih,Kiesha lagi la sangat2 ok,takde nak nangis2...orang kata bebudak ni payah sikit nak serasi kan dengan tempat tinggal lama dengan tempat tinggal yang baru...setakat ni okey jela,semakin agresif tau ini budak...

Sejak aku pindah ni,aku penat sangat2...rutin harian aku dah bertukar,dulu masa tinggal dengan mak,balik keje leh baring2,tengok tv,balik tengahari tinggal makan,sekarang tidak lagi..sebab lepas ambik Kiesha kat babysitter,aku terus ke dapur..bersilat untuk memasak..ekeke..kalau memasak je takde hal bagi aku,tapi si kecik tu sangat2 la membantu time aku memasak..haha..membantu la sangat,membantu sepahkan dapur dan membantu naik angin aku..huhu..

Kalau aku letak dia dalam walker je kang,jemu pulak dia...so aku angkut die sekali gi dapur..tapi pintu dapur tu aku sekat la guna meja ke hape,sangat merbahaya ok kalau bebudak ke dapur...sape kat sini rela jadi babysitter time aku memasak je? haha

Eh? ape aku merepek ni,lari tajuk sungguh..ok aku gostan balik ye kawan2..huhu


Menu Rabu (2 Januari 2013)

En suami request nak makan sambal telur...sambal telur je kan,pejam mata la kot,,hihi..padahal mengigil lutut sebab first time nak masak ritu..kekok pun ye jugak..pastu kelam kabut sebab si Kiesha ade je benda dia nak tolongg...uwaaa nangesss....oh ye nasi aku masak terKERAS lak..ekeke...sebab kurang air..nasib en suami puji sambal telur aku tu..hihi..maceh yangggg :)


Menu Khamis (Sarapan)

En suami tak request pape pun,cuma aku terlebih rajin lak nak buat breakfast berat2..pagi tu seawal pukul 6.30pagi aku dah bangun,kelentang kelentung aku kat dapo,en suami dengan anak dara kecik aku masih kumpul taik mata lagi,tu pun aku buat keje slow2 takut terbangun pulak si anak dara kecik tu kang,kalau die terbangun,terbantut la menu sarapan pagi untuk en suami tercinta...cewah!!

Menu aku pagi tu ialah Bihun Singapore,tapi tak berapa nak sedap sebab watak utama en udang takde pulak,semalam dah cari kat pasaraya area rumah aku tu,ada tu ada,tapi udang besar2 giler,cam tak sesuai lak nak letak dalam bihun..hehehe..aku masak banyak ritu,tapi segan lak nak agih2 kat orang,takut tak sedap...huhu


Menu Makan Malam 


Menu malam Jumaat lak,aku masak siakap sambal,tu pun aku beli seketul jer...segan gak sebab beli sekor je,nak beli banyak2 kang sape lak yang nak makan..nak beli banyak2 aku ni jenis tak suka simpan stok ikan/ayam lama2 kat esbok...huhu

So malam Jumaat yang indah tu,kiteorang just makan ikan siakap sambal je,tanpa sayur2..laki aku ni kureng makan sayur..kang kalau aku masak sayur kang,dia tak makan lak..malam tu dia tanya aku

"Yanggg,awak beli ikan seko je,penjual tu xde cakap pape ke?"

"Xde pun,nape?"
"Yela awak kan beli ikan seko je..kot2 penjual tu hangin ke"

"Haha,takde pun..untung saya beli tauu"

"buat malu je beli ikan seko je..."
*Bila masak sikit rasa rugi lak,nape tak masak banyak2..bila masak banyak tak terusik lak lauk pauk..rasa nyesal lak masak banyak2..huhu*

Oh ye masa ni aku masak nasik terLEMBIK pulakk...
en suami siap cakap

Suami :Yangg nasi ni masakk ke mentah niiii

Aku : Masak laa,cuma lembik sebab terlebih letak air jeee

kih3...

Berani aa en suami nak complain,kang setahun tak masakk kanggg....




Menu Jumaat (Sarapan)


Menu pagi Jumaat aku tak buat..hehe dah mula malas ni..haha..takdela,cuma blur2 lagi nak masak ape,lagi pun bangun lambat...kan malam tadi malam jumaat..huhuhu.

Menu Makan Malam Jumaat
Aku lupe lak ari Jumaat ritu aku masak apee,dah hentak2 kepala kat dinding dah ni dok nak ingat aku masak ape ritu ek.....errr!! ke tak masak sebab tu aku lupe gilee..hihi


Menu seterusnya kang aku sambung kat lain entry ye....k babai!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...