Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




10 January 2013

Kucing Berak Merata2



Korang!! aku tengah tension giloss ni,jiran sebelah rumah aku tu bela kucing ntah sampai berapa ekor ntah dibela,yang dalam sangkar ade lebih dari 5 ekor aku rasa,belum lagi yang tak bersangkar,yang tak bersangkar tu sudah tentu la kan dok melilau sana sini,pastu tinggal kan khazanah kat anjung rumah aku.

Korang bayangkan la kan,kalau rumah dah bela kucing berekor2,confirm la dia punya bau sangat harummm!! tapi aku tak paham la pulak jiran aku ni spesis hidung ape sampai dia tak bau harumm tu,dah le aku ade anak kecik..

Tapi yang aku geramsss,time kiteorang laki bini takde kat rumah,pandai lak korang datang,time kiteorang ade kat rumah,tak berani lak korang nak dtg..tak berani lettew!! kalau berani meh la datang time kiteorang ade kat umah...

Seminggu aku duduk rumah tu,banyak kali gak la aku dok cuci berak kucing jiran aku tu,baikkan aku? kucing orang berak,aku yang tukang cuci...dah tentu la aku yang kena cuci kan,takkan nak kena tunggu tuan kucing tu datang cuci berak kucing dia pulakkk..entah tahun bila gaknyeee...

Semalam,lepas balik kerja,mcm biasala keluar dari kereta,akan terhidu la wangian harumm semerbak tersebut...rupanya kucing2 tu dah tinggalkan khazanah kat depan pintu rumah..perghhh besar2 lak tu khazanah beliau...pandai beliau cari port untuk tinggalkan khazanah tu ye...cisss!! masa ni aku dok maki2 seranah,aku cakap kuat2,lantak la kalau jiran sebelah dengar sekalipun,yela kita ni penat balik kerja,sekali balik kerja kena cuci berak kucing,mana aku tak hangin!!!

Dan tadi aku telah blogwalking,untuk cari petua2 yang boleh aku guna pakai,
ada petua yang suruh cuci bersih2 berak kucing tu,kemudian siram dengan cuka atau produk berasakan serai,ada yang suruh tangkap kucing tu,kemudian tonyoh2 muka kucing tu kat berak beliau (zalim la pulak cara ni..kot2 bukan kucing yang berak tu camne lak kan..hihi)

Tetiba aku jumpa laman web yang jual produk menghalau kucing berak merata-rata,menarik minat aku produk ni,kot2 produk ni boleh bantu masalah aku dan korang jugak kan...


**Cat Repellent (Grind Type/Kaedah Taburan**





- Melepaskan bau yang unik menyebabkan kucing segera beredar
- Dihasilkan dari 100% bahan semula jadi 

- Bau merebak cepat dan boleh bertahan 2minggu

- Dihasilkan dalam bentuk taburan

- Taburkan di tempat kucing selalu berada

- 3.50z produk dapat menjangkau 2 meter persegi

-Taburkan lagi sekiranya hujan atau basah

Harga RM10.00 (tidak termasuk postage)


***Stray Cat Repellent Unique Odor (Solid Type)***



- Produk ini menghasilkan bau yang unik yang menyebabkan kucing melarikan diri

- Dihasilkan dari ramuan kayu dan selamat untuk digunakan

-Tahan hujan dan efective sehingga 2 bulan digunakan

-Produk mempunyai bentuk pepejal dan boleh dibahagikan kepada kuantiti tertentu mengikut keperluan 

Cara penggunaan:

Letak di atas lantai,tempat kucing selalu berada

- 1 blog penggunaan berkesan sehingga 1 meter jangkauan

- Produk akan mengeluarkan bau yang membuatkan kucing tidak selesa dan beredar

Harga RM10.00(tidak termasuk postage)


atau hubungi talian

010-6630153 (Bad)

**Moga2 tamatlah masalah aku dengan adanya produk ini ^_^**


 

5 comments:

  1. Sypun menghadapi masalah yg sama...dh tegur dia blh ckp "biarlaaaaa" adehhh sakit hati rasa nk tonyoh muka tuan kucing kt taik tu...puas hati aku...hidup suka myusahkan org...org spesis ni elok hidup lam hutan kwn dgn beruk...grrrrr #sesimeroyan hehe

    ReplyDelete
  2. mahal giler. Kat DAISO jual RM5 je.

    Lgpn x berkesan sgt. Iols da try dh.

    ReplyDelete
  3. Salam sis...baru berhajat nak beli juga...so nak tanya pengalaman sis guna ok tak?
    Crvmin@gmail.com
    Crvmin-mylifemyjourneymylove.blogsport.com

    ReplyDelete
  4. Haihh samee laa kucing jiran yang membuang hadoii port baik depan pagar situuu ajelah yg feveret die

    ReplyDelete
  5. Salam.So aku pun nak share gak kat sini yg aku bela kucing 9 ekor. Yang pandai berak kat litter box cuma 2 3 ekor je. Yang lain tu merata tempat dia membuang. Aku dah try petua macam2 tak jalan gak. Cuka,petrol,air merah dll. Tak berkesan. Hopefully yg ni jalan la. Tak larat wei 24jam nak hadap taik kucing. Malu kalau jiran2 dtg rumah ke apa.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...