Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




27 November 2012

Kerja Aku Skang



Alhamdulilah,en suami dah daftar pekerja2 nya dengan caruman  socso..Ini bermakna,aku jugak yang kena tolong isikan borang dan pegi bank untuk bayar kwsp dan socso untuk dieorang..huhu.Nasiblah time aku balik makan pukul 12 tengahri,jadi sempat jugak la nk ke bank.Penah satu hari tu aku tak balik makan,sebab orang kat bank ramai sangat (nasib en suami bagi gaji,kalau tak bergaji aku malas nak buat semua ni..ekeke)



Ni borang socso,borang kwsp pada suami aku lagi,belum diserah kan kat aku


Masa first time gi bayar,orang kat bank sangat la ramai giler,sampai giliran aku,rupenye ade dokumen yang tak abes aku lengkapkan..huhu..akak kat kaunter tu suruh aku isi balik dokumen2 tersebut,terpaksa aku gi jumpa en suami,mintak detail2 pekerja2 dia dan mintak cop company bagai.Pastu gi balik kat kaunter tuh...uwaaa nangesss!!!

Dan baru tadi en suami bagitau,die baru jek daftarkan pekerja dia caruman kwsp pulak,so sekurang2 dieorang yang keje ngan suami aku tu,ade jugak la simpanan untuk hari tua kan.Xde la keje buta2 je...alah tak ramai mana pun pekeje suami aku tu,takat 2 orang jek..hehe

Nasib la dulu masa aku penah jadi kerani HR (Human Recourse) betul ke tak aku eja ni..huhu.Tapi dah lama sangat aku jadi kerani HR tu,jadinya aku banyak lupa...lagi lepas beranak ni,memang ler tak hinggat ape pun..kikiki..

Kerja macam suami aku tu memang memerlukan seorang kerani,tapi dari suami aku bayar gaji untuk kerani (lebih kepada jeles sebenarnya..huhu) lebih baik aku je jadi keraninye...huhu.Tapi kerani partime jela..sebab aku pun bekerja (kerani gak)

Semenjak aku bersalin kan Kiesha,aku tengok bisnes suami aku semakin aktif...rezeki anak gaknye...alhamdulialh...korang2 yang nak oder awning ke,pagar umah ke oder la dengan suami aku ye..hik3

ok bye!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...