Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




24 March 2011

Alahai Broandband...

Korang sakit hati tak,kalau line internet korang lambat tahap cipan?
of course bengang+geram tahap ibu cipan kan.....aishhhh!!....sebelum nie aku register broadband (BB) line Celcom...orang kedai tue kata kalau dalam tempoh 7 hari takde coverage boleh pulang moderm n duit akan di pulangkan...so time tuh aku setuju la nak gune line Celcom (dah pening pikir nak gune line ape!)

Sampai jek rumah...aku tengok coverage memang langsung takde...ZERO!!!! isk..isk...isk....sedih sungguh...tapi takpe,memandangkan moderm boleh di pulangkan & duit aku akan dapat balik,so esok harinya aku pegi ke cawangan Celcom yang berdekatan...Ingatkan duit dapat by CASH..boleh jugak aku shopping-shopping....tapi orang Celcom bagitau,dalam tempoh 2/3minggu aku akan dapat CEK by post...aisyemen!!...tak pela dari tak dapat langsung duit tu,lagi parah aku.......

:
:
:
:
:
:
:
:
::MENANTI DENGAN SABAR::


Berkat kesabaran aku, akhirnye datang la 'ABANG POSMEN' menghantar cek dari Celcom.......yahuuuuuu!!!
Dengan cek dari Celcom tue,boleh la aku beli line internet yang baru =)
(Proses nak dapatkan cash money jugak leceh...makan masa lagi...huh!!)
Esok nye pulak aku dok pikir-pikir nak gune line ape (disebabkan kat kawasan rumah aku nih memang susah/sukar nak dapatkan coverage melalui broadband...nak gune Stremyx daftar+bayaran bulanan mahal dop...tak mampu mak!! pastu siap ade kontrak la...bla..bla...bla...dan yang paling penting,TAK BOLEH DI BAWA KEMANA-MANA.... lain la kalau moderm...kat mane je korang berade...boleh internet di mana dimana (macam lagu Jaclyn+Ning+Shila yang baru...i love this song!!) =D

Lepas penat memikirkannye....aku dah ambik keputusan nak gune line internet Maxis pulak dah..hehehe (belum cube belum tau kan) tapi! memandangkan line Maxis aku dah BLACKLIST terpakse la aku gune nama my sis untuk register line Maxis nih (kene belanje makan la der) dan akhirnya!! sukses! sukses!!.Kira lama jugak broadband Maxis nih berkhidmat untuk aku....walaupun coverage tak sebagus mana.....lagipun aku nie jenis tak menyabar orangnye....(gile lame tu kalau nak loading2 ke ape...lagi-lagi kalau nak bukak You Tube..mak aiii!! berjanggut nunggu!!...Akhirnya aku hilang sabar...aku berpaling arah ke line Celcom semula,ini kerana kat kawasan tempat aku tinggal dah ade coverage 3G for Celcom...so senang la bagi pengguna-pengguna broadband untuk dapat coverage kan....


:
:
:
:
:
:
kalau korang nak tau,moderm Maxis tuh,aku dah jual dengan akak ipar aku..hehehehe sebab aku nak gune line Celcom balik..masa aku daftar Celcom,pekeje kedai tuh bagi aku moderm brand CSL...(waktu tu yakin tak yakin jer nak gune,takut tak dapat line lagi)Setelah di yakinkan oleh pekeje kedai tersebut,aku pon terus beli moderm brand CSL tue...Alhamdulilah setelah diguna pakai...coverage kat umah memang ok...yang tak okeynye bile aku ke rumah mak aku (kawasan 3G katenye)still takde coverage 3G...hanya menggunakan line GPRS je...(lambat macam siput)

Yang penting lepas nie aku dah tak terpikir nak gune line ape..biarlah lambat mana pun..janji aku dapat beronline.......................=)

 

1 comment:

  1. i pakai maxis...kt tanjong malim ni line mmg sempot..xkira la maxis or celcom..tp bila balik kg line maxis laju...like like like!! setakat ni ok la..kot2 la esok lusa ubah pikiran nk pakai brand lain plak..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...