Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




19 September 2012

Weekend Yang Penuh Dengan AKtiviti




Hujung minggu yang lepas jadual aku tersangat lah padat.Dari melawat kawan bersalin,kerja kawen,bertunang hingga lah ke rumah terbuka..

Bermula dari hari Jumaat.Lepas aku balik dari kerja,aku nekad kan diri untuk melawat rakan sekerja aku dulu,dia bersalin dari akhir puasa haritu,disebabkan aku tak sempat nak melawat beliau,so baru Jumaat lepas aku berkesempatan melawat beliau dan anak beliau..hik3.

Hari Sabtu lepas,turn aku half day (halfday secara bergilir2,minggu lepas aku,minggu depan orang lain pulak dan seterusnya lah) Aku kuar opis pukul 1 tengahari,aku terus ke jemputan kawen jiran mak mentua aku merangkap regular customer husband aku,so husband aku suruh la pegi majlis kawen anak dia tu.Aku pegi berdua je dengan husband aku,Kiesha aku belum ambik  lagi kat rumah babysitter,jadi aman dan damai makmur sejahtera la kami makan berdua aje..hehe terasa macam makan damai pulak ..hehe..kalau ade die mau huru hara dibuatnye...best menu kat rumah keje kawen tu,ade ayam golek,rojak petis,mashmellow + coklat..pehhh!! aku yang balik keje dah tentu2 lah lapar kan.apelagi aku membaham la makanan tersebut..hehe

Lepas dah salam kaut tuan umah,aku terus berambus dari situ,terkocoh2 nak amik Kiesha pulak,sebab nak ke Open House kat Ketua Pemuda UMNO,makan free memang aku laju je..huhu.Lepas tu terus aku ke open house tersebut dengan anak buah aku..malang nye makanan kat situ dah banyak abess...sob2...cuma yang ade buah2 je..tinggal buah2 pun aku bedal jugak..hehe...dapat jugak Kiesha duit raya dari isteri Dato' Zulkarnain tuh ..hehe

Lepas berambus dari Open House tu,aku ke majlis perkahwinan Nazia Ezrin,aku pegi bersama bff aku Ujie dan lil princess..kat sana aku tak membaham,sebab perut dah full.Kami terus terjah masuk rumah pengantin,pengantin tengah bergambar2...terpaksa lah kami tunggu nak bersalam kaut dengan pengantin punye pasal.Tengah dok tunggu tu,tetiba aku ternampak sesorang yang aku kenal


Taraaa...ni lah orangnye mak andam aku dulu...
dia siap cakap "Dulu kan kurus jee...kenapa sekarang dah bambam"
Ceh! kuang asam betul...huhu
Kesian pengantin,aku tak amik gambar dengan dia,,ambik gambar dengan mak andam ok la kan....kenangan tu..nanti dah besar boleh la aku tunjuk kat Kiesha 

"nie la mak andam mama dulu Kiesha..hehe"

Sebelum Kiesha meragam,aku dah Ujie mintak diri nak balik..hehe..kang kalau tunggu Kiesha meragam dulu masak aku nanti..hehe..lepas balik dari keja kawen tu,Kiesha pulak membaham,bukan membaham ape pun..cume nestum aje ..aku beli nestum Cerelec perisa Beras + sayur-sayuran..suke betul dia makan...hihi

Malam nya pulak,husband aku mengajak ke rumah terbuka kawan dia,so aku pun pegi la..Kiesha pun aku bawak..memula mak aku tak bagi bawak,yela bawak budak memalam tak elok..tp kesian pulak kat dia kalau tak bawak..sampai je kat rumah terbuka,makanan dah licin..awal lagi kott..hihi..nasib ade anak menantu tuan umah kuarkan satey bagi kami anak beranak makan..


Kiesha dengan anak tuan umah,tp yang dukung tu bukan mak kepada baby tu..Kiesha dah ngantuk dah tu...masa ni die baru je jatuhkan  bekas kuih..huhu

*******************************

Keesokan nye pulak (Ahad 16/09/2012) kami anak beranak bangun pagi2,sebab dah planing dengan geng2 aku,nak tengok Adam Qalish
So firstly aku siap kan si Kiesha dulu...kung kang kung kang dah pukul 10pagi.Tak lama tu bff aku Noreen dtang ambik aku kat rumah,aku malas nak drive..hehe..memula destinasi kami ialah ke Warung Haji Dollah yang terkenal dengan nasi ayam nye..memang meriah la bila mengeteh bersama bff aku yang lama tak jumpe..hehehe

Tengah aku dok mencari tempat duduk.ade sorang budak ni dtg ke arah aku
dia cakap "Akak,pinjam Kiesha jap" uik!! bole pulak pinjam meminjam hanak haku neh..hehe
Budak ni memang aku kenal,dulu masa aku dok mengidam nak makan sup kat pizza tu,die yang tolong belikan..sebab tu Kiesha cool je dengan dia,biasa nya kalau orang yang dia tak kenal,dia akan melalak..hehe.

Lepas membaham sarapan pagi,kami ke tujuan asal,iaitu melawat baby Adam..hehehe..jom layan gambar!!













Meriah kan..memasing dengan anak memasinggg....sukeee!!!


Time sesi membaham,Kiesha tido dalam katil Adam,so bole la mama dia membaham dengan jayanya tanpa sebarang gangguan..ekeke!

Nak tau tak?? sebenarnya atok si Adam ni,(Cikgu Salleh Mudri) cikgu sekolah menengah,dan pernah mengajar aku ketika form 4/5 (dah lupa pulak) dulu masa form 1/2 aku dan husband pernah kena rotan dengan dia,sebab bercinta masa sekolah...ekeke...so bila cikgu2 dapat tau,cikgu rotan la kami...jadi bila mama si Adam bagitahu aku yang die berpantang kat rumah mentua dia,aku jadi takut + segan..ekekeke..bila mama si Adam cakap "time ni la ko buktikan ngn bapak mentua aku,yang cinta korang bukan setakat cinta monyet je..." hihi... (^___________^)

Balik dari melawat Adam,kami terus pulang..sebab nak ke kenduri kawen depan rumah a.k.a jiran aku...layan gambar hokeyyy!!



Sebelum berangkat,ambik gambo dulu =)


Selamat Pengantin Baru Anje & Suami♥

(Kiesha dah ngaruk akibat kepanasan..agagaga!)


Then,balik rumah jap,rilek2 tido kan Kiesha dulu..kang petang sikit nak g majlis bertunang pulak..huhu.



Selamat Bertunang Shima...♥ tengok Kiesha,die pulak yang eksited..hihi


Anak akak yang jaga Kiesha,die sangat2 sayang kat Kiesha :)


Ayah angkat Kiesha,suami kepada akak yang jaga Kiesha =)



Kiesha jadi mangsa lensa kamera pada hari itu,mama  nye aje tak...huhu

Aku dan Kiesha datang lambat masa tu,keluarga belah lelaki tengah makan..hehe..husband aku datang lewat sikit,sebab abang kepada Shima ni,kawan kepada husband aku jugak..disebabkan Kiesha dah mula merengek,aku balik dulu malas nk tunggu husband aku sampai...


Last aktiviti untuk harini..pukul 8mlm aku dah siap2 nak ke rumah abang aku kat Sri Medan pulak,ade open house..mak aku awal2 lagi dah pegi.Sampai sana belum ramai sangat orang,bila dah pukul 9,orang dh mula datang menyerangggg!! kih3..macam2 jenis makanan ade,tapi aku sempat nk amik gambar,maklum la ade anak kecik malas nk usung kamera cabuk aku tu..huhu..tapi malam tu Kiesha mungkin tak selesa dengan keadaan yang bising,dengan lagu2 raya yang berkumandang..aku pun naik senak telinge jugak dengar....puas aku dok henjut Kiesha di buaian,tp die taknak tido lak..biisng gaknye..last2 aku  bawak masuk kerumah abang aku dan bukak cite feveret dia...











Tengok tu,kusyuk betul die layan Upin & Ipin..sampai aku pun naik hafal dialog tu..huhu..Dah pukul 10mlam,baru kami berambus balik...kesian aku tak makan sangat pun kat sana..huhu

Fuhh..panjang tul entry kali ini..selamat membaca ♥


1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...