Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




10 September 2012

HARI RAYA 2012 (part 2)




RAYA KELIMA (Khamis) (panjang sikit story di hari raya kelima nih)


Pagi aku duduk rumah je,petang baru merayap..hehe...plan arini nak kerumah makcik aku dan akak sulong aku kat Parit Tengah,Muar (biasanya raya pertama aku dah sampai,memandangkan tahun ni giliran belah suami aku so aku pegi la hari kelima nih..
Aku pun angkut mak aku untuk beraya bersama...laki aku pun aku angkut...haruslah kannn.Sesampai jek kat rumah Kak Long aku,rumah die tertutup rapi (memang xde call die nk dtg saja nk buat suprise..huhu)so tgk rumah die dh tertutup rapi,dah tentulah xde orang kan...tengok kat parking kete pun xde kerete.sah2 lah xde orang,so kami kerumah makcik aku pulak,bagi2 salam pun xde yang menyahut,,,pun sama xde orang..huhu...sedih sungguh..last2 kami kerumah makcik aku kat Sarang Buaya,Semerah hebat tak aku beraya kat Sarang Buaya..hahaha!!




Kiesha tido baru lah aku boleh melaram amik gambo..kalau die celik,sibuk jugak nak pegang kamera..hihi

Sesampai je rumah makcik aku,aku dapat panggilan dari akak ipar aku yang anak die eksiden,aku ingat eksiden biasa je dan aku ingat jugak die eksiden naik basikal,rupenye teruk jugak coz kat kepala dia ade darah beku.Tak sampai setengah jam kami duduk,kami terus berambus dari situ,sebab nak ke hospital pulak..bila sampai hospital,aku dan mak aje yang naik.LAki aku tak naik coz kene jaga Kiesha (kanak2 tak dibenarkan masuk) Best sungguh masuk hospital bangnan baru ni...standard hospital swasta...huhu.AKu tengok keadaan anak buah aku muke dia calar balar,tak sedarkan diri sebab doktor dah bagi die ubat untuk tidur kan dia untuk berehat.

Balik dari hospital,kami sambung beraya lagi..kerumah akak aku Diana sebab dia dah sound awal2 jangan tak datang pulak,sebab die dh masak2..hehe...lepas bedal makanan kat rumah dia,kami beransur pulang,sebab dah nk magrib...ingt malam ni nk sambung beraya lagi,tapi laki aku cakap macam ni "malam ni malam Jumaat,xjadilah..esok jela kite beraya..." huhu..
So malam tu ingat nak rest aje kat rumah,tapi xdapat nak rest sebab kiesha menangis aje (kepenatan kot) mata dah pejam..tapi asik rengek2 jek..confirm la kan penat...mujurlah tak lama mana die menangis...huhu



RAYA KEENAM (Jumaat)

Pagi duduk rumah jek...sebab babysitter Kiesha nak datang (malam tadi nak datang,tapi ade hal yang xdapat dielakan,xjadi pulak nk datang) janji nak datang pukul 10pagi,tp tunggu punya tunggu akhirnya pukul 12 jugak die sampai..huhu..xpela janji datang kan..hihi
meh aku tunjuk sikit ibu angkat Kiesha nie (akak tu sendiri yang nak bahasakan panggilan IBU kat Kiesha)


Yang baju biru tula IBU Kiesha...Kak Ina namanye..

Lepas Kak Ina sekeluarga balik,aku pun mandi mandi sebab husband aku call suruh bawak baju melayu dia ke rumah mentua aku (nak semayang Jumaat kat masjid kat sana) so nak jadi isteri yang Mithali haruslah dengar cakap suami kan..hikhokhikhok~

Lepas semayang Jumaat,aku dah mula siap2kan Kiesha,kemudian baru la aku siap2kan diri aku sendiri (biasa memang cemitu siap kan anak baru lah siapkan maknye pulak..hihi) aku dah santek2..si Kiesha pulak bantai tido..dah terpaksa tunggu dia bangun pulak,kang nanti kalau kejutkan dia bantai nanges pulak..xsanggup aku..huhu..bila Kiesha bantai tido,husband aku pun bantai tido jugak..eeiii sabo jelah aku,kite dah makeup2 cantik2 last2 make up cair begitu aje sebab cuaca kat luar sangat panas.Nak tak nak terpaksa la tunggu 2 beranak ni bangun dari tido..

Last2 pukul 4 kiteorang beraya,dah janji dengan kawan aku ni nak datang pukul 3.sori la dtg lewat sejam..kikikiki..

Tengah beraya,aku dapat msg dari kawan aku si Fida dia bagitau cincin Kiesha ade dalam kereta dia...yahoooo..alhamdulilah jumpa jugak akhirnya (aku dh tak nak pakaikan lagi dah,nak trend in barang lain pulak..huhu)


Okla setakat ini sahaja aku nak share hari raya aku pada tahun nie....hari raya tahun nie sangat bermakna bagi aku sebab ade nye NUR KIESHA ZAHRA ♥ ♥
Jumpa lagi di tahun depan insyallah~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...