Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




03 August 2012

SeSi MenGeMas RuMaH



Ramadon ke 14


Malam tadi aku dan suami bergotong royong mengemas rumah mak aku,disertai juga 2 orang anak buah aku,bebudak ni kalau tak disuruh takdenye la nk buat..Aku dok mengemas dapur,suami pulak pasang tikar getah.Kiesha? Kiesha dalam buai mintak mak aku tolong buaikan,mak aku tak berapa nak sihat,sebab tu aku bagi tugasan membuai Kiesha je,,hehe


Sebenarnya aku mengemas dapur,lepas balik kerja,so lepas berbuke aku sambung balik sesi mengemas.Al maklmum lah lepas berbuke dah ade tenaga balik..hehe.Tahun nie mengemas rumah mencabar sikit,sebab sambil mengemas,sambil menghayun Kiesha..die nie kalau boleh tak mau orang lain yang dok menghayun die,malam tadi pun aku suruh mak aku,die dok tengok je muke mak aku,pastu buat memek  muke (nak aku  jugak yang dok menghayun) nasib malam tadi hampir 80% mengemas,Kiesha boleh bangun pulak,lagi-lagi bile tengok aku jalan ke sana ke mari...lagi la die melalak..hehehe


Bila dah siap mengemas pulak,ade lagi satu tugasan nak kene buat..iaitu sesi melipat kain...walaupun keje melipat kain ni nampak mudah,tapi memerlukan kerajinan yang tinggi..wakakaka...kalau takde kerajinan tu,memang malas nk melipat..


Ohya! time aku melipat kain,suami aku yang tolong melayan dia (masa ni dah siap dah pasang tikar getah) Kiesha kalau dengan ayah die,sungguh baik yang amat,takde nak merengek ke,menangis ke..diam je...tapi bile aku baring sebelah die,mule lah die buat hal..merengek la,nangis la...hehe.time aku nak melipat kain pulak,suami aku pulak nak kuar kejap katenye,aku bagitau die,kalau nk kuar tolong tido kan Kiesha dulu,sebab aku nk menyetelkan sesi melipat kain dulu...tapi xdenye die nak buat,sanggup tunggu aku lipat kain dari tidokan anak die..hehe


Tengah rajin melipat kain tetibe dapat 1 sms,dari no yang aku takde save.


"As salam,sis sy nak tanye sis dah msk kan duit ke? klu sis nk msk kn blh sy terus balutkan brg..sb sok sy mmg ada nak poskan brg..just tanye je :)"


Sms dari orang jual baju online rupenye..kawan aku belikan baju raya untuk Kiesha,kawan aku tu  die bank in duit kat akaun aku,(die suruh aku bank in kan sendiri) ptg tadi aku tak sempat nak bank in kan duit.Yela lepas ambik Kiesha,aku sempat menyinggah beli air Cool Blog,kelentang kelentung dah pukul 5 lebih,nak singgah bank macam malas pulak,padahal dah janji dengan orang tu nak bank in lepas aku balik keje..hehe.


Aku mintak izin dengan suami aku nak keluar jap bank in duit...so die pun bagi..aku terus la merempit pegi bank..hehe..lepas tu menyempat gak pegi kedai beli roti untuk aku makan waktu sahur nanti.Aku kalau sahur ni just makan roti jek,nasik-nasik ni tak berapa nak lalu..hehe


ok baiii.... ♥


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...