Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




12 October 2011

Makan Saje!

Sejak aku dah tak mabuk mabuk nie,aku suka sangat makan (lepas geram kot..hehe)
Alhamdulilah,aku tak macam sesetengah ibu mengandung yang takde selera nak makan..cuma waktu 2/3bulan mengandung haritu la,aku lebih suka makan mee...nasi memang aku tak sentuh...tapi tu pun sikit je,buat ade ade orang kata.

Tapi sekarang tidak lagi...semua aku bedal (tapi benda benda yang boleh memudaratkan kandungan tu aku tak makan la)

Minggu lepas,setelah aku pulang dari scan di Poliklinik Azlina,tekak rasa nak makan asam pedas ikan merah...aku cuba mengajak suamiku,tapi haritu dia agak kebizian,so takdapat dia nak temankan aku..tapi tekak ibu mengandung nie lain,kalau tak dapat apa yang nak,sedaya upaya aku cuba dapatkan jugak,,,setelah sampai di bengkel tempat kerja suami ku bekerja,aku ke rumah emak ku pula..(sebab dapat mc,boring pulak rasanya) tapi tekak ku masih teringin nak makan asam pedas...lalu tanpa fikir panjang,aku try mengacau kengkawan aku yang sedang bekerja (kot kot dieorang bole halfday untuk teman kan aku ke..hik3....) Memula aku mengajak si bestfriend forever aku,sapa lagi kalau bukan si UJIE..dia pulak tengah banyak kerja yang perlu disettelkan....kemudian,si BFF aku yang sorang lagi sms,ajak aku makan tengahari  kat Warung Haji Dollah,yang fofular dengan nasi ayam,siapa lagi kalau Mama Aiman a.k.a AINA.Tapi aku terpaksa menolak pelawaan dia,sebab tekak nie memang tak boleh nak terima makanan lain,selain ASAM   PEDAS!!! i'm sorry *sila buat gaya Amir Raja Lawak*
Lantas,aku teringatkan BFF aku yang sorang nie,yang merupakan suri rumah tangga sepenuh masa..iaitu SOPHIA..aku terus call  dia untuk mengajaknye..hehe (nie la penting nya ada ramai BFF,boleh ajak kemana-mana disaat diri terasa kesunyian,kebosanan,kelaparan  ekeke..) pukul doblas lebih,aku dah angkut dua beranak nie p Batu Pahat.....for Encik Johan a.ka. husband si SOPHIA,sori ye aku pinjam anak bini kau temankan aku mencekik pada hari tu..harap kau tak marah....takut jugak nak bawak bini orang p keluar nie...hehe

Setelah sampai tempat dituju.....tuju la sangat...sebenarnya aku nak tuju ASAM PEDAS KAK LIMAH BALIK RUMAH tapi kedai tak bukak pulak,so terpaksa la cari asam pedas kat kedai lain..janji asam pedas :) nak pegi kat asam pedas yang dekat dekat Pejabat Pos Batu Pahat,perut aku dah tak boleh nak menahan...bukan main lapar lagi..so terjumpa mana mana kedai asam pedas,aku berhenti la...huhu..Menu kami masa tu 2 ketul ikan merah dan sayur masak bening (dah xde pilihan sayur sebenarnya,tu yang main belasah je)

Petang setelah penat pulang dari berjalan-jalan,UJIE pula mengajak aku makan di PATMAH COOKIES..so aku order Kuew Tiew Goreng dan Sirap Bandung..kalau makan kat situ,memang dua benda tu la aku order...hehe...


Nantikan Makan saje part II :)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...