Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




29 April 2011

Gile Pengotor!!

Hari tu aku kawan aku dari Simpang Renggam call aku,nama nya Sofea,dia bagitau yang dia ada kat kampung mak mentua dia.Sebenarnya Sofea nie menantu kepada toke Kedai Kain Idris yang terkenal di kawasan Parit Sulong.Sofea nie kalau dia balik rumah mentua dia,WAJIB dia ajak aku keluar makan,sebab dia memang takde kawan lain selain aku.(kat Pt Sulong la)

Aku memang pantang dengar kalau bab-bab makan nie,tak lapar pun jadi lapar ...lagi-lagi makan FREE!! beb :) .Lepas aku balik kerja,berdezup aku pergi ambik si Sofea nie..makan free kannnnnnnn...harussssslah berdezuppp!!!.Si Sofea teringin nak makan kek kat Patmah Cookies tapi nasib ko la Sofea,kedai tu tutup pulak...dah takde rezeki ko nak makan kek kat situ...siann ko...Last-last kiteorang TAWAF satu Pt Sulong...nak cari kedai makan yang ade makanan yang ringan-ringan je..tak mau la nasik-nasik nie...diet kononnnnnnn...

Pastu aku terpandang orang tengah kisar air batu...aku bagitau Sofea "ok tak kalau pekene ABC petang-petang nih..cuaca pun panas...sedap gak pekena ABC" Sofea jawap "Aku tak kesah memana pun" bagus jugak dapat kawan yang tak kisah nak bawak makan kat memana nie...senang keje aku :).Kiteorang minum ABC + roti bako (2set) ...kite bakor! kite bakor! kite bakor!

Tengah dok selera menyantap...tetibe aku ternampak pakcik yang buat ABC kiteorang tu,sedang mendukung anaknya ke singki untuk membersihkan anak nye yang baru berhadas kecil...uweeekkkkkk!!!..series memang aku nak muntah hijau...aku tengok si Sofea nie sedap je die mencekik...yela,aku pon tak bagitau die..hihi....lepas tu pulak,aku nampak dan dengar perbualan antara pakcik tue dengan wife die.

Si isteri : "Boleh ke bang macam nie? (sambil menunjukkan air paip yang siap dibungkus untuk dijadikan air batu,yang berwarna kekuning-kuningan...eeiii!!)


Si Suami : Hanya menganggukkan kepala,tanpa memberi sepatah dua kata..

(Si Isteri  terus menyimpan bungkusan air tu ke dalam peti ais,tak perasan gaknye aku tengah dok 'nguping')


Aku terus bagitau kat Sofea,supaya tak  makan lagi ABC tu...kembang tekak aku....rupenye ABC yang aku makan tu,air batu yang pada asal nya air PAIP!!!! WtF!!!! <==== (sila baca Wat Da Fish) arrrrrghhhhhhhh!!!!



SUMPAH AKU TAK KAN JEJAK KEDAI TU LAGI!!!!!!!!



p/s:kalau aku tak nampak,lain cite....tapi jangan sampai aku nampak!! memang pantang aku bab-bab kebersihan nih!!...nak-nak kebersihan makanan....malam tu aku sakit perut..akibat minum air paip!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...