Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




13 April 2011

Jalan-Jalan Cari Makan

Semalam,lepas balik dari keje....aku bersiap-siap untuk pegi membeli belah  beli pastu blah la!..uhuk²  of coz dengan sang suami...kawan membeli belah aku,UJIE tengah pantang bersalin....ekekeke...kalau tak, dah semestinya meronggeng bersama  beliau...
*

*

*

*

*
*credit :Makcik Google*


Tujuan UTAMA kami adalah, untuk membeli CADAR  yang telah dijanjikan oleh sang suami  untuk membeli nya tempoh hari...(hari tu cuma window shopping je).Sebab selama setahun lebih kami berkahwin,belum pernah lagi cadarku bertukar wajah..cadar yang selama ini digunakan adalah hadiah pemberian SAHABAT TERSAYANG sewaktu  hari perkahwinanku (4 Julai 2009).Giler lama kan tak bertukar....haha....bermacam peta dunia semua ada..*

*

*

*

*
*bukan cadar milik kami*
credit by :Makcik Google again


Selepas penat menSERVEY kedai kedai kedai kedai kedai & keldai
*merujuk betapa banyak KEDAI kami servey*cadar....perut kami kelaparrrrrrrrrrannnnn yang amat (lapar sangat  nih!)kami pun mencari-cari kedai makan yang sedap di sekitar BATU PAHAT nie..sang suami mencadangkan agar makan di warung bubur ayam,aku tak kisah mana-mana pun,janji dapat menTERNAK lemak :)
 *Bubur ayam Batu Pahat*

dan kami makan

*Ayam Tandoori*
::dah mcm rancangan Jalan-Jalan Cari Makan pulak::

Sedang enak menjamu selera,tiba-tiba gerimis mengundang table kami tak berbumbung pulak tu.So terpaksa la kami berpindah randah ke table yang lebih selamat dari terkena gerimis...
*

*

*

*

*

Setelah kekenyangan bak ular sawa,aku mengajak sang suami mencari pulak baju raye *tak bole blah kan*..puase ganti pun tak berbayar lagi..ada hati nak beli baju raya..tapi memandangkan aku tak berapa nak pandai bab jahit menjahit nie..HARUS lah buat tempahan awal-awal kan...takut tukang jahit dah tak nak ambil tempahan last-last minute...sebab tu nak cari dari sekarang...First kedai baju yang aku masuk,Nagoya Carrefour....sebenarnya 2 minggu sebelum tu aku ada pegi Nagoya nie,sekadar menemankan kakak aku mencari baju raya anak dia je...aku tukang jadi driver & pendapat dia la...Masa tu,aku ternampak la 1 corak baju..cantik sangat....dan memandangkan poket aku kosong...sobs...sobs...sobs..terpaksa membatalkan niat ku iteeew!!...Dan sewaktu aku pergi  ke Nagoya bersama sang suamiku....aku tak terlihat pun corak baju tu....aku tanya kat bebudak yang keje situ..dieorang kata.."dah habis la kak".........agaknya corak kain tu terlalu cantik sampai habis kain bahan tu di jual....=)

Akibat terlalu ngantuk akibat kekenyangan..aku mengambil keputusan untuk pulang sahaja,dah takde mood nak servey-servey kat kedai lain...(T.T)
Sebelum kami balik,sempat jugak kami singgah ke kedai WAJIB kami singgah....
















TARAaaaaaaaaaa!!!!!!!!!

::Cool Blog (Honeydew Milk Tea)::





p/s:pegi mana-mana tak sah kalau tak beli COOL BLOG :)








No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...