Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




25 May 2012

1st Time sambut Hari Ibu

Walaupun Hari Ibu telah lama berlalu,aku tetap nak update blog pasal Hari Ibu ^_^



 Tahun nie aku tersangat lah teruja sebab buat kali pertamanya aku menyambut Hari Ibu...
bangga siot,sebab dah jadi ibu :) thanks to my sis younger sister in law & my biras sebab belanja kek SR,KFC,Bubur Ayam ,Sate,Tomyam dll...*seronot upenye sambut hari ibu neh* ikut plan asal nak kuar makan reramai kat luar *nak makan steamboat kat Sri Gading*.Memandangkan kami mempunyai anak yang masih baby lagi,terpaksa lah rancangan tersebut di cancelkan.Lagipun makan kat rumah lagi best dan meriah ok,boleh buat kecah+kecoh,nak tunggang terbalik pun takde sapa kesah..uhuk3...nak3 famili kami memang happening!!

Keesokkan harinye,ayah Kiesha (suami aku lah) ajak kami anak beranak pegi jenjalan...tq ayah bawak kami jenjalan,walaupun hanya ke Mahkota Parade,tapi kami injoy (bak kata Stacy)   
Aku memilih untuk ke Mahkota Parade adalah kerana,kesian kat my princess tuh,kena la cari tempat yang beraircond..tak gitu?..


::mama & princess jadi perhatian haritu,sebab kami memakai baju corak yang sama :)::


::Kiesha senang bila dibawak berjalan,senyap jek dia tak banyak kerenah::




Ada satu cerita agak lucu aku nak kongsi kan kat sini,masa ayah Kiesha masuk dalam kedai jual baju dan kasut sukan,aku ngan Kiesha pun masuk juga,tengah duduk2 kat dalam kedai tu,tetiba datang 2 orang anak mat salleh (tapi muka dieorg tak nampak mat salleh,maybe kawen campur kot parents dieorang*sambil pegang2 Kiesha dan speaking london....memula mati mati aku ingat anak orang melayu/cina,aku gasak la cakap melayu,tapi dieorang nie tak layan ape yang aku cakap....ni antara perbualan aku dengan budak mat salleh tu


Budak Mat Salleh(BMS):Whoaaa!! this baby very cute!! (Sambil cakap dengan adik dia)


Aku :senyum jek(walaupun paham,tp diam je,kang takut die speaking lelebih ngan aku)


BMS:what babies name?


Aku : Nur Kiesha Zahra (jawap ringkas jek!)


BMS:wow! nice name,see the shoes very nice (ckp ngan adik dia)


Aku:senyum lagikkk....tapi mata dok meliar carik ayah Kiesha...dalam hati ckp (manalah ayah Kiesha neh,kang lagi lama kat sini,lagi panjang speaking london budak neh kat aku)


Beberapa minit kemudian,baru lah ayah Kiesha menampakkan batang..............idungnye...:)
Lepas kuar dari kedai tu,baru aku ceritakan apa yg terjadi..ayah Kiesha gelakkan aku jek...*eleh nak gelakkan org konon,mcm la dia pandai sangat speaking london* :) setelah penat berjalan-jalan,kami pun beransur pulang,lagipun kami bawak anak kecik,orang tua tua pesan jangan pulang lewat kalau bawak anak kecil..




::tido dalam kepenatan..sian anak mama penat::







p/s:sampai sekarang ayah kiesha tak bagi bagi lagi adiah Hari Ibu,janji nak belikan...dah janji haruslah ditepati kan :(






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...