Hello Kitty


.

♥ All About my lil princess,my husband & my family ♥

Skodeng




21 September 2011

Cerita Bersalin


Semalam,21 Ogos genap kandungan aku dah 4 bulan setengah..so bermakna 4 bulan setengah juga la baby dalam perut nie akan keluar *Insyallah*

Bila kandungan semakin besar,perasaan takut,cemas mula menguasai diri.Al maklumlah macam macam cerita aku dengar bila nak bersalin nih.Lagi lagi aku nie takde pengalaman,anak sulong katakan...dan banyak juga aku dengar cite kalau bersalin anak sulong nie.. (T__________T).Tapi lain orang,lain cerita..betul tak?
Aku ada juga tanya tanya pengalaman kakak kakak aku,kawan kawan yang berpengalaman bersalin nie.Ada kata tak sakit *betul ke tak sakit*,ada kata waktu dia bersalin senang..tak lama kat labour room baby pun senang je keluar *mintak mintak aku jenis yang macam nie* ada yang kata jugak,sebelum nak bersalin kena makan banyak banyak biar ada tenaga untuk meneran nanti..sebab teran nak bersalin dengan teran nak berak  sama,so kalau time meneran tu terkeluar taik memang wajib...*tang nie aku confuse,tak pernah pulak aku dengar,orang teran baby sekali keluar bende lain (taik) *

Walau ape pun cerita yang aku dengar,aku sentiasa berdoa pada yang Esa,supaya permudahkan urusan bersalin aku nanti....korang pun doa doa kan la ye supaya aku selamat melahirkan & dipermudahkan bersalin nanti..




Pssstt!!! : Sume dok tanya,kami mengharapkan baby apa,kami tak kisah pasal jantina...apa yang penting,kesihatan,kesempurnaan anak kecil itu nanti..lagipun nak 'melekat' pun bukan main lama tunggu...(*____________*)


1 comment:

  1. betul tu...doa lebih2..kita merancang,usaha,tuhan penentunya....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...